Hammarby IF

Välkommen till vår nya webbutik

Nu har vi sjösatt Hammarby IF:s egen lilla butik för att sälja diverse Bajenrelaterade saker.

I butiken kommer du att hitta nya och gamla fynd som vi tror att Hammarbyare kan vara intresserade av.

Förtjänsten kommer att bidra till föreningens arbete med att vårda och ta hand om Gula villan på Kanalplan. Men även att hjälpa till med finansieringen av framtida projekt.

Nu när vi öppnar butiken har vi ett antal böcker och skrifter till försäljning. Och även en cd-skiva som vi hittade i arkivet.

Meningen är inte att sälja ut det Hammarby IF har i sitt arkiv. Vi kommer självklart att spara ett antal exemplar av de Bajengrejer vi nu har. Arkivet har under många år byggts upp av föreningen själv och av supportar och tidigare aktiva medlemmar som skänkt saker. Även mångåriga ledare har lämnat in kartonger med spännande saker som sparats under tiden i de olika föreningarna/sektionerna.

Det är t ex matchprogram, fotografier, pokaler (ja, vi är riktiga pokalsamlare vi också!), souvenirer, matchtröjor, affischer, fanzine, böcker, magasin och tidningar.

Men av vissa saker har vi många exemplar och det känns inte bra att fylla de begränsade ytorna med kanske 50 exemplar av en bok, eller en medlemstidning. Då tycker vi att vi kan gallra lite och ge plats åt andra saker. Samtidigt som vi ger chansen till alla Hammarbyare att stödja föreningen och få chansen att skaffa en pryl till sin samling.

Håll utkik och kom tillbaka till butiken. Vi kommer att lägga ut saker kontinuerligt till försäljning. Ibland kan det röra sig om enstaka föremål, så det gäller att hålla sig framme.

Butiken hittar du i menyn här uppe, eller här!