Varumärke och värdegrund på den femte Hammarbykonferensen
Nära 60 personer samlades i hotellet vid Globen då årets Hammarbykonferens ägde rum lördagen den 11 oktober.
Den här gången var temat Värdegrund och varumärke och innehöll fem olika föreläsningar.
Hammarbykonferensen är ett evenemang som Hammarby IF, dvs huvudföreningen, arrangerar. Den första hölls 2011 då Patrik Sjöberg och Maria Akraka var huvudgäster och talade om Sjöbergs då nyutkomna bok om hur han som ung blivit illa behandlad av sin tränare, och de följande, år 2013, 2014 och 2023 har bland annat handlat om anläggningsfrågor och barn- och ungdomsidrott.

Den här gången var temat alltså värdegrund och varumärke och på programmet stod föreläsning av Andreas Linderyd från RF, som skrivit en avhandling om just samspelet mellan varumärkesarbete och värdegrundsretorik.
Därefter följde tre parallella pass som deltagarna kunde välja mellan; Hammarby handbolls Kalle Mattsson berättade om hur man lockat publik till Eriksdalshallen, Daniel Svärd från Hammarby basket pratade om hur man jobbar med sociala medier, och Göran Molin, Hammarby Golf, pratade om utvecklandet av merch och supportervaror.




Den femte punkten på Hammarbykonferensen var Åsa Karlsson från Rättighetsbyrån som hjälper kunder inom sponsring och publikupplevelser.
Dagen avslutades med samtal mellan deltagarna i mindre grupper och knöts sedan ihop av Hammarby Rugbys representant i huvudstyrelsen, Anja Näslund, som satt ihop konferensprogrammet, och ordförande Henrik Appelqvist.






