27 februari 2024

Årsmöte 2024: Dokument för nedladdning

banner
banner

Den 5 mars hålls årsmöte i Hammarby IF Fotbollförening. Inför mötet publiceras här ett antal dokument, som du som medlem kan och bör ta del av.

Ladda ner verksamhetsberättelsen för 2023 med årsmötets föredragningslista här (pdf)

Ladda ner Hammarby IF Fotbollförenings årsredovisning för koncernen här (pdf)

Ladda ner Hammarby IF Fotbollförenings verksamhetsplan här (pdf)

Ladda ner Hammarby IF Fotbollförenings budget för 2024 här (pdf)

Ladda ner inkomna motioner samt styrelsens yttranden här (pdf – inför årsmötet förväntas man ha läst motionerna)

Ladda ner revisionsberättelsen för 2023 här (pdf)

Ta del av valberedningens förslag till styrelse här (länk)

Under årsmötet kommer vi inte att läsa upp motionerna i sin helhet, utan endast yrkande och svar. Vill du ta del av de fullständiga texterna finns de som länkad pdf ovan. Och på tal om pdf:erna - bortse från hur de namnges då du laddar ner.

Förord

År 2023 var på många sätt ett händelserikt år för Hammarby Fotboll. Dubbelt guld för damerna, förlängningar av nyckelspelare och en ny sportslig strategi med framtidstro i fokus.

För herrarna gick inte allt som vi ville. En sjundeplats i Allsvenskan och ett kort men intensivt Europaspel gör såklart att vi lämnar säsongen med en känsla av att vi vill mer. 2023 blev trots det en säsong där nya, unga spelare fick chansen och tog den. Spelare som dessutom valt att förlänga sina kontrakt.

För damerna gick allt som vi ville. Dubbelmästare, rekordförsäljning av spelare och fest på Medborgarplatsen. Spetsrekryteringar av både tränare och nya spelare gör att vi står stabilt för säsongen 2024, där ett kval till Champions League hägrar.

Strategin för året har varit, och fortsätter vara, att i så stor utsträckning som möjligt behålla spelare så pass länge att de gjort avtryck på planen och för vår publik innan de lämnar oss. I år har det präglat vår ekonomiska situation och syns i vårt slutresultat. Det är något vi planerat för och något som kommer att generera intäkter i framtiden.

Vi bröt med vår huvudsponsor Huski Chocolate ett år tidigare än planerat, vilket även det spelar in i hur vårt ekonomiska resultat ser ut i dag. På rekommendation av våra revisorer skriver vi ned vår fodran på Huski Chocolate och deras moderbolag Kvalitena – detta för att skapa en balanserad bild av hur vår ekonomi ser ut. Vi kommer dock se till att vi får betalt för vår fulla fodran med tillhörande ränta. Både för föreningen och aktiebolaget.

Richard von Yxkull, vd, Hammarby Fotboll

Dam